torsdag 3 mars 2011

Skrattretande?

Maria frågade igår om det var något kul som hade hänt på senare tid. Och en skrattretande sak har faktiskt hänt. För några dagar sedan hade jag feber och efter att ha suttit och pluggat FekB var jag genom kall in till benstommen. Jag lade mig i ett varmt bad i en timme och sedan gick jag direkt tillsängen och somnade med bara en liten filt över mig. Tre timmar senare vaknar jag av att Petter dunkar på ytterdörren och jag tänkte att han fasen får öppna dörren själv. Sen hör jag att han lastar in grejer men jag somnade om på bara någon sekund. Jag vaknar upp igen av att det är en gubbe i lägenheten som chockad skriker något på franska när han upptäcker mig. Lika chockad plus nykläckt får jag ur mig ¨it’s okey¨, rättar till filten om mig och rafsar åt mig en hög med kläder. På väg till toan snubblar jag nyvaket över gubbens verktyg och tappar nästan hela filten. Generad och väl inne på toan klädde jag snabbt på mig och rusade iväg till biblioteket för att slippa se gubben i ögonen. Nu har vi alf ett nytt element i lägenheten samt en glad vaktmästare i huset.


Gårdagens lunchdate
 Misosoppa
 En bakelse fylld med chokladmousse
 Cream Brulé
 Jag och Maria
 Malin och Erland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar