söndag 6 mars 2011


Enda gången jag tog ett steg utanför lägenheten idag var klockan åtta på kvällen och då för att köpa med mig sushi hem. Petter är ledig i tre dagar framåt och tanken var att vi skulle hitta på massor av roliga saker tillsammans men istället har han blivit sjuk igen. Mitt fel dock, jag drar åt mig alla sjukdomar som en svamp och sen hoppar dom på Petter. Igår var jag på knyttkalas hos gänget på Le majestic. Jag gjorde för första gången i mitt liv pizza och bjöd på. Den blev faktiskt jätte god. Jag kommer sakna att ha så mycket vänner omkring mig som man bara kan gå över och hänga med. Alla mina vänner hemma är så utsprida. Efter middagen gick vi till La Cantina men det var så packat med folk att jag gick hem. Idag har vi knappt lämnat sängen, bara kollat på filmer och snutit oss. Imorgon ska jag luncha med Kajsa från skolan och sedan försöka sälja mitt liftkort och ett par skidor. Räknar ner dagarna nu tills jag åker hem. Har suttit halva dagen och dagdrömt om vad jag ska göra och vad jag ska äta när jag väl är hemma. Äta ja, hmm har verkligen kommit in i en mat period, hungrig hela tiden. Vad jag kommer ta med mig när jag lämnar Chamonix är en förkylning och fyra extra kilo, plus en tunnare plånbok.

Kajsa för några dagrs sedan när vi besökte YBar
En glad Johanna som helt själv har lyckats moffsa i sig en skål med oliver plus en skål med saltapinnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar