fredag 11 mars 2011



Lägenheten luktade så gott när jag steg in genom dörren. Hem ljuva hem. Förutom att tvätta fem maskiner med tvätt(färg sorterade tvätten, lyx!) så hann jag med att besöka farmor två gånger, äta en semla på Jannes bageri, tappa en cd skiva i toaletten, packa upp resväskorna och äta en god middag hos mor och far. Idag hittade Petter min plånbok under sängen i Chamonix vilket känns skönt. Har varit som ett nervvrak ända sedan jag vaknade upp i transferbussen en timme efter att jag lämnat lägenheten och kom på att jag inte sett min plånka när jag packade. Jag har upptäckt att utan plånbok, telefon eller internet känner man sig fruktansvärt isolerad och faktiskt lite ensam. Våren har kommit till Söderköping. Här har jag bevisen men ärligt talat så känns det som rena rama vintern gemfört med Chamonix. 

Snödropparna börjar dyka upp genom jorden.
Isflak rinner ner för det lilla vattenfallet i ån
Home sweet home!
Vid husknutten har fler snödroppar dykt upp!

1 kommentar:

  1. Åhh va fint det är hemma!! Man får lite hemlängtan!!
    Ha det så bra och hoppas du blir frisk nu!!! Puss på näsan!!

    SvaraRadera