söndag 13 mars 2011

Bilda eller skrämma?


Förutom att äta upp en hel påse med turkis peppar(gu vad jag har saknat salt lakris!), har jag bjudit familjen på lunch. Det blev kyckling med ris. Mamma och jag satt med en kom te och kollade med ena ögat in i den nytända brasan och med andra ögat på tvn. Önskar kanske att jag blundat med det andra ögat för det var ett läskigt förlossningsprogram på tv 4. Vet inte om ändamålet med programmet är att ge framtida mödrar kunskap om hur det är att föda barn men för egen del tror jag det blir mindre barn föda genom att de visar programmet. Jag blev mer uppskrämd om jag ska vara ärlig. Senare på eftermiddagen kom Anna och Peppe förbi på en fika och vi såg sluttampen på melodifestivalen. Jag är rätt så säker på att Sverige inte kommer vinna Eurovision Song Contest 2011. Igår kväll var tripp, trapp och trull ute på middag. Mormor, mamma och jag alltså. Det var länge sedan vi alla tre hade tid att umgås en hel kväll men desto trevligare kanske man har. För imorgon har jag skrivit en hel lista med saker jag ska hinna med, bland annat att skaffa nytt pass, fixa vaccin till Filippinerna och kontakta försäkringsbolaget. På kvällen ska även mormor ha sin sista föreläsning i konsthistoria vilket jag är glad över att jag hann se. God natt hörre ni. Time for bed!


Min kära mormor som troget följt min blogg sen den startades :D
Mumms, mina absoluta favoriter. 
I familjen Forsell är det helt normalt att hänga tvätt även om det fortfarande är lite snö kvar på marken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar