tisdag 22 februari 2011

När man blivit av med det ena blir man smittad av det andra.


De senaste tre veckorna har jag haft en förkylning plus inflammerade bihålor som vägrat lämna byggnaden. I förra veckan gick jag till doktorn och fick antibiotika så inflammationen har nu gått ner men jag känner mej fortfarande inte på topp. Även Petter har legat hemma i feber i flera dagar men börjar nu bli bättre. Det känns som de flesta i Chamonix är sjuka i olika förkylningar och influensor. När man blivit av med det ena blir man smittad av det andra.


Eftersom jag har problem med bihålorna ska jag hålla mej på samma attitude och får inte åka skidor på ett tag, därför har jag börjat satsa på att bli klar med företagsekonomin. Ska försöka bi klar med kursen så snart som möjligt. Allt är roligare än franska.
Det känns tomt! Jag har tittat klart på alla avsnitt av sex and the city och ätit så mycket choklad att det blir chokladförbud resten av året. Jag har även tittat på alla Crocodile Dundy filmer och tänkt på dej mamma :D  Tre biofilmer är också avklarade; Black Swan, Harry Potter och en fransk film jag inte kommer ihåg namnet på. 



Jag får inte glömma att berätta om när vi för ett par veckor sedan testade ostfondy. På alla restauranger i Chamonix finns ostfondy med på menyn så vi kände att vi var tvungna att testa det åtminstone en gång under denna säsong. Lite lagom runda bakom öronen påväg till Chambre9 fick vi ett impulsryck och gick in på en trevlig liten restaurang för att beställde in ostfondy. Vi åt mycket och snabbt så vi märkte lite för sent att vi ätit för mycket. Med en ostklump i magen orkade ingen fortsätta att festa så vi gick hem. Väl hemma satt båda jag & Petter och smårapade ost och kände för att stoppa fingrarna i halsen. Petter somnade men jag satt uppe i två timmar till och drack några liter vatten. ALDRIG MER OSTFONDY!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar