fredag 28 januari 2011

Veckan som gått..


Jag har varit lite dålig på att uppdatera senaste veckan. Det är mycket i skolan och dessutom händer det en massa saker utöver det.


I måndags mötte vi några av mina klasskamrater på Chambre Nuef. Det har blivit vårt hängställe runt coktailhour. Jag var dock trött och gick hem tidigt. Låg diagonalt över sängen så fötterna slapp hänga utanför tills Petter vid fem snåret kom hem.  

I tisdags kväll anordnade skolan en lavinkurs som var väldigt intressan och efteråt var vi ett gäng som gick ut och tog ett par öl. Innan jag gick hem svängde jag förbi Petter och Company som var på The Pub. Det var någon slags högtid för irländarna. En kille spelade säckpipa och så bjöds det på mat. Dessutom dansade de irländsk folkdans. Superduper mysigt men vi var trötta och gick hem tidigt.



I onsdags efter skolan möttes jag och Kajsa (klasskamrat) upp på biblioteket. Vi satt i tre timmar och pluggade. Det börjar bli väldigt mycket nu. Vår lärare är bra men det går lite väl snabbt fram. Vi hade till läxa i måndags att skriva ett vykort hem, i tisdags skulle vi skriva om vad vi vill göra i framtiden och i onsdags fick vi några papper med grammatikövningar att fylla i. Papprena med grammatik tog oss två timmar att fylla i, när vi hjälptes åt. Har jag nämnt att jag inte kunde prata ett ord franska för mindre än två veckor sedan? På onsdagskvällen var vi ute och firade Australiensiska nationaldagen. Kom hem kl halv fem på morgonen och ska aldrig mer dricka alkohol. Men oj så roligt har jag inte haft sen jag vet inte när.



Torsdagskvällen spenderade jag och Siobhain med skumtomtar och sex and the city 2. Vi måste hitta alternativa grejer att göra på fritiden så vi inte går ut jämt. Det känns som man behöver gå ut på kvällarna för att lära känna folk och för att få lite socialt umgänge. Men trots det blir det bara roligare och roligare att gå ut pga att man har lärt känna fler nu. Men nu ska jag inte gå ut på en vecka.


Ikväll kanske vi ska på bio. Jag är dock lite sjuk. Hoppas det snart går över. Saknar mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar