onsdag 19 januari 2011

Festa som säsongsfolket!

Igår hade vi verkligen jätte kul. Ett helt gäng från skolan möttes upp på Moneybar vid åtta tiden för en barrunda med mej i spetsen. Jag hade noga planerat ställena vi skulle gå till. Det var ett tjat schema men vi klarade det bra. Efter några öl på Monkey, gick vi till Chambre Neuf för en snabb drink, det var coktailhour(två för en). Sedan skyndade vi oss vidare till Le Terasse där det var tequilaafton vilket betyder att en tequila shot kostar 13kr, och i en kvart mellan 22.15 till 22.30 kan man köpa jägerbombs för 18 kr. Vi drog efter det vidare till Bar´d Up där jag hört rykten om livemusik. Ryktet stämde inte men efter en öl och en bartender som bjöd på massor av shots vinglade vi över till Mixt Bar och drack vatten. Kommentaren vi fick från bartendern på Bar´d Up när vi gick var att han själv var så onykter att han antagligen fick hålla öppet tills han nyktrat till. Det är inte riktigt så det fungerar i Sverige :D När jag kom hem hade jag picknick på badrumsmattan igen. När Petter gick upp imorse hittade han smulor över hela golvet och undrade vad tusan jag haft för mej. Att fyllan kan vara så vacker. Ush


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar