måndag 31 januari 2011

Klätterhallen here we come!

Igår var jag och Kajsa ute och åkte skidor. Det är såklart trevligare att åka tillsammans med någon så man kan tjattra lite i liften. På kvällen träffade vi ett svenskt par som vi åt ribbs tillsammans med på the Jekyll´s. Petter åt två huvudrätter, en efterätt och så öl och kaffe på det. Han älskar paltkoma så sen låg han ner i restaurangen, knappt kontaktbar och kollade på fotboll. Jag höll ställning tills han var anträffbar igen och när de andra gick på whiskyn gick jag hem och sov (hel nykter).

Min brorson fyllde nyss fem och idag skickade jag ett grattiskort. Bättre sent än aldrig. Jag kan nästan räkna på mina fingrar antalet gånger jag skrivit brev förhand. Nu förtiden är det ju mejl som gäller men mejl kommer aldrig helt kunna ersätta kärleksfullthandskrivna brev. Idag gick franskan käpprätt åt helskotta. Ush så svårt det är men när jag kom hem från skolan hade jag fått ett paket från Sverige som innehöll en fransk grammatikbok(på svenska, tusen tack mamma). Så nu jäklar ska det bli plugga av! Men först ska vi inviga klätterhallen! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar