lördag 29 januari 2011

Vad vill jag ha ut av det här äventyret?

Igår kväll gick jag förbi Siobhain och Lyndal för att kolla på en minimal burk där de endast talade franska. Det var inget vidare men ändå mysigt att bara umgås med vänner utan att göra något speciellt. Efter mycket tjatande från en festsugen Siobhain följde jag med henne till Monkey Bar så hon skulle slippa sätta sig där själv. Drack endast en cola trots tjatande.

Börjar fundera på vad jag vill ha ut av det här äventyret.  Jag kom fram till:

*Jag vill fotografera vintersäsongen 
*Jag vill bli duktig på att åka skidor igen
*Jag vill testa på att klättra och kanske skaffa mej en ny hobby
*Jag vill lära mig lite basic franska
*Jag vill bli färdig med företagsekonomikursen
*Jag vill njuta av livet, leva här och nu, må bra tillsammans med världens underbaraste Petter


Idag gick jag upp tidigt och åkte skidor själv i Grands Montets. Tog de båda kabinbanorna upp till toppen. Där hann alla andra människor försvinna innan jag fick på mej skidorna så jag var livrädd att jag kommit till ett ställe där det endast var offpist åkning. Som tur var det en pistade backe som jag kunde ta mej ner i. Det märks att jag inte åkt mycket skidor de senaste åren för fösta delen av backen var brant och puckelpist så jag fick körda sakta och försiktigt. När jag kom tillbaka in till stan åt jag lunch med Siobhain på Evalation och ringde runt med viber till vänner och familj. Pratade med mamma, Jenny, Anna och Freddy. Skulle vilja få tag på min lillebror så om någon ser honom kan ni ju nämna för honom att han har en syster som tänker på honom.   

Det är en stor skidtävling och fest i hela staden så nu ska jag ut med kameran i högsta hugg och försöka plåta några snygga skidåkare. Skickar korten på mejlen till dej Jenny ;D




1 kommentar:

  1. SAAAAAAAAAAAAAAKNAR DIG!! Ja skicka alla bilder du har på godbitarna. :) vänsterbiten.

    SvaraRadera