måndag 1 mars 2010

Himalaya


Idag kollade jag igenom packningen jag ska ha med mej till Indien. Hade inte tänkt att ha med mej så mycket grejer men när allt kommer omkring är det rätt mycket grejer som är bra att ha med.. Vi vet inte riktigt vart i Indien vi kommer hålla oss. Vi vill upp till Himalaya bergen och ner till strandlivet.. tror vi alf...

När vi åkte till Irland i september visste vi inte alls till vilka ställen vi skulle eller hur/vart vi skulle bo, våran enda plan var att hyra en bil och göra en liten road trip. Den enda planen gick i kras då vi fick reda på att man var tvungen att vara 23 år för att överhuvudtaget kunna hyra bil. Ja, så det är ju ingen idé att planera saker, bättre att ta det som det kommer :D Om vi hade fått hyra bil på Irland hade nog vänstertrafiken kunnat bli rätt intressan! Anledningen att vi åkte till just Irland är också en kul historiat. PS I love You är en bra film, Gerald Butler är en jävligt fin kille. Let's go to Irland, för det är ju därifrån han är. Eller hur? Eller inte, fick vi reda på tre dagar innan vi åkte hem från Irland utan att ha sett en enda snygg kille. Haha där ni.. Han är från Skottland. Så nästa september ska vi dit!! Pojkvännerna tar vi dock med oss, hoppas det finns lite ögongodis för oss alla. Om inte får vi det nog lika trevligt som på Irland, antagligen trevligare då vi är alla fyra, hela familjen <3

Både jag och Jenny har märkt att de flesta runt omkring oss är oroliga och rädda för att vi, två unga tjejer ska resa omkring själva i Indien, att vi ska bli bortrövade, rånade eller liknande. Mycket kan säkert hända men jag är inte orolig. Min största rädsla är nog att det ska bli storm så flyget inte kan lyfta, eller att jag kommer sakna min underbara pojkvän för mycket. Shit snart åker vi, morgonen efter morgondagen.. Jag ser verkligen fram emot att uppleva nya äventyr med mitt högerben. Ohh längtar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar