onsdag 24 mars 2010

24/3-10 DAG 20





Igar hyrde vi moped igen och akte norr. Vi kom till en underbar strand vid namn Querim dar vi nastan var helt ensamma. Jenny spydde och fick feber natten innan sa hon lag i skuggan och sov. Jag fick helkroppsmassage av en man vid namn Guru. Passande namn tyckte vi. Han fragade om jag ville ha huvudmassage ocksa och tog flaskan med cocosnotsoljan och tomde den mitt pa mitt huvud. Eftersom vi knappt duschar har borta har jag doljt flottet med att bara haret i en harsnodd. I Indien ar man sej sjalv. Speglar, vad ar det?


Pa kvallen gick vi utmed shoppingstroget da en ko blev lite stressad av en moped. Kossan borjade springa, sjalvklart mot oss. Jenny gillar inte kor, speciellt inte skenande kor, sa hon skriker och borjar springa sicksack, varav jag blir radd och ocksa borjar springa sicksack utan att riktigt veta var jag har kossan. Detta resulterar i, pa grund av det lilla utrymmet pa gatan, att vi, skrackslagna, bara springer in i varandra och byter plats, om och om igen utan att komma nagonstanns. Kossan lugnade straxt ner sej och det gjorde aven vi.


Idag nar jag vaknade madde jag sa dar. For att distrahera tog vi moppen och akte soder. Vi kom till Anjuna Beach, vilket var en besvikelse. Mycket forsaljare, framfor allt barn, som vagrade lata oss vara ifred. Pa stranden hade dom satt upp roda flaggor for att varna for de starka strommarna i vattnet. Efter ett par timmar akte vi hem igen och val hemma orkade jag knappt bara min egen kropp och lag som en invalid i en soffa vid stranden. Jag madde dock lite battre till kvallen och for att forsakra oss om att vi annu en natt skulle kunna sova i varan ackliga, ytterst lilla, sandiga sang dar vi varje natt brottas om utrymme, tog vi nagra ol, tande nagra stearinljus och lyssnade pa Bob Marley fram till midnatt da vi somnade som stockar. Mission completed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar