onsdag 29 december 2010

19/12-10 Dag 2

Idag tog vi bussen till Agentier där jag åkte skidor för första gången sedan min säsong i sälen 07/08. Jösses så fint det var. Så höga berg och långa backar. Det kommer bli svårt att återgå till att gilla skidåkningen i Sälen efter det här det vill jag lova. Idag har jag upptäckt ett annat sätt att åka skidor på och då med huvudet före. Jag körde i full fart då min ena skida låssade och jag kanade med huvudet före, på magen med benen hängande efteråt och snö överallt. Det såg tydligen väldigt skoj ut. Ramlade några gånger till då skidorna bara låssade efter att jag kört genom små snösamlingar i backen. Måste ställa in rätt vikt på mina bindningar för så här får det inte fortsätta. Jag kommer ju bli både gul och blå. Efter skidåkningen gick vi till vårt blivande stammisställe South Bar där vi mötte Petters kompisar och några galna engelsmän. De körde olika öl lekar och för att kunna stå på benen dagen efter, smet vi iväg rätt tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar