måndag 2 augusti 2010

Vissa drar till Visby för att parta, vissa för att vila upp sig.


Det började regna innan vi la ut från bryggan och gav oss av. Nästan direkt när vi kom ut på öppet hav smög sej dimman på oss. Mamma låg som i dvala och läste, pappa kollade radarn och gps:en samtidigt som han spanade ut i dimman efter andra båtar. Jag och Petter sov som stockar.

Någon timme senare la bland annat radarn av och sikten var näst intill helt borta på grund av dimman. Dessutom kastade vågorna omkring båten hit och dit. Carina som inte är så båtvan satt på helspänn hela vägen utan att beklaga sej, men när kaptenen (pappa) gick från sin post och försvann ner i båten och mamma låg och läste utan att vara minsta påverkad av allt som pågick. Då började Carinas oro växa och hon kände att det var dags att få hjälp med att speja. Vi kom i alla fall helskinnade in i Visby hamn, vädret var fortfarande regnigt men dimman höll sig på öppet vatten.

Vad gjorde jag, sov sov sov sov sov sov åt och sov sov shoppade lite sov sov åt och sov.. Rolig flickvän. Det blev fint väder dagen vi åkte hem och vi spenderade lite tid åt att vandra omkring, fika och fota lite. Vi avslutade med att äta lunch vid torget där servitören råkade vicka lite för mycket på brickan och lilla jag fick en hel öl över mej. Efter som det där skulle kunnat vara jag som klantade mej tog jag det med en klackspark och gick in på toaletten med öl droppande efter mej. Men när jag märkte att hela min Mulberry väska stank gammalt fyllo blev jag jäkligt irriterad och det slutade med att vi fick all mat gratis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar